“لا يصح لها الزواج”…طليق زوجة حسن شاكوش يفجّر حقائق مدوية وريم ترّد “مصر كلّها كانت عارفة”

حسن شاكوش وريم طارق
أوجه الحقيقة

بعد بروز اسمه على واجهة الخلاف بين مغني المهرجانات المصري حسن شاكوش وزوجته ريم طارق،فجّر رجل الأعمال أحمد خليل، طليق الأخيرة حقائق مدوية وحيثيات جديدة بشأن أزمة العروسين التي تصدرت الترند على مواقع التواصل الاجتماعي، بعد أزمة طرد “شاكوش” لزوجته وتحرير محضر لدى الشرطة.

وقال خليل خلال مداخلته مع برنامج “تفاصيل”، الذي تقدمه الإعلامية نهال طايل، على قناة صدى البلد، مساء الأحد: “الصدمة اللي اتفاجئت بيها إنها تتجوز تاني، وهي عندها تعب صحي لا يمكنها الزواج، وده ظهر بعد شهرين من زواجي منها، وأهلها كلموني عشان تتطلق”.

وأضاف: “أنا مقصرتش معاها، وقلت لأهلها مش عايز أطلق وأنا هعالجها، وروحت معاها لدكتور ولقيته بيقولي إنها لا يصح لها الزواج”.

حقيقة حسن شاكوش وزوجته

وأوضح طليق زوجة شاكوش: “سلمتهم القايمة ومعايا شهود ونزلوا القايمة بالشقة في يومين، وكل الكماليات في البيت خدوها. لقيت الشقة فاضية، وأنا معنديش مشكلة في الحاجة مش عايزها بس عايزهم يتنازلوا عن القضايا اللي رفعوها عليا”.

وبشأن الأنباء المتداولة بشأن اعتدائه على ريم طارق أثناء زواجهما، قال خليل: “أنا مكنتش بضربها ومضربتهاش علقة موت، وعمري ما مديت إيدي عليها، وكل مشكلة كنت أشتكي لوالدها”.

وأشار طليق ريم طارق إلى أن سبب الطلاق بينهما يعود إلى “ظروف معينة ولما حصلت مشاكل بيني وبينها، أهلها جابوا المأذون وقعدنا، ومعرفش أنا مرفوع عليا قضايا ليه بعد الطلاق؟، ومش طالب غير إني عايز أعيش في استقرار”.

سجدت حبّا له في زفافهما…حسن شاكوش يطرد زوجته من المنزل واتهامات بالسرقة والاستيلاء

وأكمل قوله: “مرفوع عليا قضايا منقولات وإيصالات أمانة، وكل اللي عايزه منها تتنازل عن القضايا اللي رفعاها عليا وربنا يسعدها في حياتها، واتفرض عليا الطلاق ومكنتش عايز أطلقها، وطلقتها وخدت حقوقها الكاملة”.

زوجة شاكوش: مصر كلّها بتعرف

وردت ريم طارق زوجة حسن شاكوش، في منشور عبر خاصية ستوري على حسابها بإنستغرام، على تصريحات طليقها موضحة ًأن حسن شاكوش كان يعلم أنها كانت متزوجة قبله، إلا أنه رفض أن يعلن ذلك خوفًا من الفتيات اللاتي وعدهن بالزواج، على حدّ تعبيرها.

وكتبت ريم طارق: “أنا مصر كلها كانت عارفة إني متجوزة وعارفة ليه انفصلت بس أنت اللي حبيت تداري على الموضوع علشان البنات اللي كنت مواعدها بالجواز وقلت لهم أمي عايزة بنت تكون أول مرة تتجوز.”

وأضافت في منشور: “أنا لحد دلوقتى متكلمتش ولا عبت ولا قولت ايه السبب علشان دی أعراض لكن تروح تتفق مع طليقى يطلع يتكلم وأنت عارف إني رافعة عليه قواضي وماخدتش حقوقی منه لحد دلوقتي فروحت تتفق معاه عيب عليك عيب تجيب واحد أبويا فاتحلو مشروع ومعايا كل وصولات الأمانة ومع كذلك محبستوش وأنا قبل ما اتجوزك عملت كل تحاليل التثبت دا فا شغل رخيص اوووي يا حسن بتتحاما في واحد عبيط، زي ده.”

Exit mobile version